Tidene skifter, men Figuru består. Det er ikke vår nye slagord, men mer en slags konstatering av fakta.
Vi har eksistert som designbyrå siden 1992 og mangt har skjedd i bransjen vår siden den gang. Nøkkelen til vår suksess må i all beskjedenhet sies å være stabilitet, nøkternhet og fleksibilitet. Der andre byråer har benyttet oppgangstidene til vekst har vi satset på stabilitet og bruk av innleide medarbeidere. I trange tider har nøkternhet og fleksibilitet vært nyttig. Status i dag, 20 år etter oppstarten er en virksomhet med to ansatte, en solid økonomi (AAA-rating i 2012) og gode utsikter for fremtiden.

 

Våre visjoner for de neste 20 år
Vi vil gjøre verden litt bedre. Dette vil vi gjøre i samarbeid med våre oppdragsgivere som driver med viktige saker. Vi gjør en bedre jobb når vi brenner for det samme som kundene våre. Våre oppdragsgivere arbeider ofte innen miljø, klima eller med mennesker. Når vi klarer å få frem kundens budskap via strategisk bruk av design, lykkes både vi og kunden. Og verden går muligens litt fremover.

 

Våre mål
• Fornøyde kunder
• Design som treffer
• Virksomhet med lite økologisk fotavtrykk
• Glade, engasjerte medarbeidere og samarbeidspartnere.

 

Vårt slagord:
"Det er grønnere på vår side"
Dette sier vi fordi vi mener det er attraktivt å samarbeide med oss. Du som kunde blir glad og trygg av det. Du får ikke bedre service på den andre siden av gjerdet.
I tillegg er vi en miljøfyrtårnsertifisert bedrift, vi har vunnet priser som "den grønneste arbeidsplassen" og vi har en "lokal klimahelt"-pris blant våre ansatte.
Grønnere blir det ikke. Orange is the new green, på en måte.